♥ Doktor♥
Thursday, December 22, 2011 | 1:54 AM | 0 comments
Assalamualaikum ,,
hye rakan2 , kawan , anis .. heheh ,, =) DOKTOR ? knp dgn doktor tu kann ? . hahha .. jgn slah faham . anis nak kongsi dengan korang tenteng ape yg anis bace .. 
hayati same2 okay ^_^'
10 ISU PERKARA YANG MEROSAKKAN OTAK
1. TIDAK MENGAMBIL SARAPAN PAGI 
    => rajin2 kan lah diri tu supaye bangon pagi okay .. atau pun amal kan tak tidur selepas solat subuh ..         otak akan sentiasa cergas .. tak lah lemah lesu memanjang .. oraitt .. !! 

2. TERLEBIH MAKAN
     => makan kene ade had..jgn sampai perot tu meletops !! OMG ! haha ..

3. MEROKOK 
    => tak tahu nak cakap macam mana lagi dah pasal merokok ny . asap rokok pun dah mengandungi racun dan boleh menbunuh sel2 otak .. bkn sedikit .. banyak taw .. INGAT !

4. MENGAMBIL GULA BERLEBIHAN
    => hehehe.. nanti kene kencing manis tao0 .. BERHATI-HATI !

5. MENGHIDU UDARA YANG TERCEMAR
    => jangan berkawan dgn org yg perokok ny .. sbb dye boleh BUNUH sel2 otak kite .. huhu ~

6. TIDUR YANG BERLEBIHAN
    => ish...ish..ish.. orang suke tidur ny otak diorang kurang AKTIF dan MELEMAHKAN daya fikiran..

7. TIDUR DENGAN MENUTUP MUKA
    => nak MATI ape ?? jangan la tydur tutup muke , sebab otak akan kekurangan oksigen .. SAYANG sikit nyawa tu yee !!

8. KURANG BERIMAGINASI
    =>haaa~ .. hal ni boleyh menyebabkan tahap kecerdasan otak menurun .. so ! banyak kan lah berimaginasi TAPI jangan berimaginasi bende lain pulak .. huh ! tu rosak kan otak .. dlm erti kata lain OTAK KOTOR !!

9. JARANG BERFIKIR
    =>kalau kite jarang berfikir otak akan LEMBAP .. BETOL .. tak tipu !! TRUS ME .

10. TIDAK MEMBACA Al-QURAN
      => menbaca Al-Quran ny banyak manfaat nye ..kepada badan kita termasoklah mengaktifkan otak kita yang LEMBAP tadi tu .. supaya tak rosak ... 

*Selesai sudah anis membebel , Jangan baca ajea ! amal kan oraitt ! InsyaAllah hidup kita akan diberkati Allah s.w.t ..mudah-mudahan .. AMIN~*


SUMBER::Gen-Q





Older Post | Newer Post

+Follow // Dashboard
Hi Pretty/Handsome :] Welcome to princessanisaleyna.blogspot.com . Enjoy your trip here. Please be nice if you want me to respect you.

Nothing'sOver;